Ir al contenido principal

LES MILANES

 HHola, famílies!

Benvinguts al nostre blog!

Hem començat el nostre projecte d’aula, 

Les milanes

Aquest tema ens ajudarà a adquirir consciència de grup i serà el fil conductor per a treballar totes les àrees.

Els aprenentatges dels infants estan basats en la motivació i els propis interessos, 

i això és el que feim a l’aula i el que vos mostrarem mitjançant aquest blog.

👀 Veureu que hi ha parts de les publicacions que estan escrites en cursiva, són les intervencions dels infants a les converses i la lletra M representa les intervencions de la mestra

👆 Avui ens hem decidit a seure a l’estora en assemblea per parlar de les milanes.

Què son?

Com son?

On viuen?

Com es reprodueixen?

Totes aquestes qüestions ens hem plantejat...

M: Aquest any a l'escola serem l'aula de les milanes. 

Algú sap què és una milana?

Sí! Que volen!

M: i com són?

Tenen ales

Miram la imatge d'una milana...

Són pajaritos!

Tenen ales

I volen molt a dalt

És com una àguila gegant!

M: i quantes potes tenen? 

Dues!

Tenen dos ulls

M: i què mengen?

Mengen conills! Petitons i grossos

Podríem pintar una àguila amb mooooolts de colors!!

M: i on viuen?

A sa seva casita

M: haurem de fer una bona feina d'investigació per esbrinar totes aquestes coses!

M: i com neixen?

De sa panxa de sa mamà

Ara miram com vola una milana!!, com ens agrada!!

COM VOLA UNA MILANA?

Per acabar la primera sessió del nostre projecte entre tots pintam les lletres que posarem al nostre mural del projecte, tots estam d'acord en el fet que serà l'espai més adequat per posar-hi totes les feines que anem fent i les coses que anam aprenent!

Ja està tot preparat! 



Endavant petites milanes!👏





Entradas populares de este blog

De què fa gust la Lluna?

Hola famílies! Aquesta vegada no vos mostrarem tot un projecte en el nostre bloc, sinó aquesta sessió que fèrem de lògica matemàtica, esperam vos encanti 😉 L’objectiu serà treballar la forma de les bolles:  L’ESFERA,  i diferenciar-la d’un cercle Quina és la millor manera de que els infants assoleixin coneixements i a la vegada s’ho passin be?  El joc El fil conductor de la sessió,  que tendra diverses parts, serà el conte DE QUÈ FA GUST LA LLUNA? Primer de tot, contam el conte i parlam de la forma que té la lluna Una vegada acabat,  decidim entre tots fer una lluna per tenir a l’aula! La farem amb un globus i paper de diari. Primer treballam la motricitat fina i esqueixam fulles de paper, a alguns ens costa molt fer-ho! A una altra sessió aferram paper de diari al globus Ens embrutam les mans amb cola! 😊 Una vegada tenim la cola ben eixuta,  pintam la nostra lluna,  miram bé el conte... quins colors té? Tancam tota aquesta sessió de lògica matemàtic...

COM SÓN ELS FALCONS? 🦅

Hola famílies!! Durant aquesta sessió hem observat com són i les part del cos del FALCÓ. Observam un dibuix d'un falcó i les parts estan escrites de color gris:   CAP,  ULLS,  BEC,  COS,  ALES , POTES.  Cada infant tria una paraula de dins una capseta i ha de cercar i aferrar la paraula a la seva corresponent. Amb això treballam la lectoescriptura. Observam les grafies i les paraules, identificam sons i les comparam amb les inicials dels nostres noms. Tot@s han sabut identificar la paraula que han triat de la capseta! 👏 Després, hem continuat i hem observat els colors de les plomes dels falcons: marrons, grisos i un poc blaus i hem pintat els dibuixos. Ens han quedat guapíssins!!😍 A continuar FALCONETS!!  🦅  

QUÈ MENGEN ELS FALCONS? 🦅

Hola famílies! 👋 Durant aquesta sessió hem après QUÈ MENGEN ELS FALCONS. Hem observat la imatge d'un falcó que tenim a l'aula: el cap amb uns grans ulls i el bec, les ales i els peus amb unes ungles. S'alimenten observant i caçant el seu aliment. Hem tengut una petita conversa: M:  sabeu què mengen els falcons? pa; fresas; nooo, comida; comen animales; mengen amb sa boca, mengen carn per tenir força... Hem presentat la tasca  que hem de fer  i veim que els falcons mengen animalons petits com ratolins, dragons, ocellets,... Entre tots encerclam l'opció correcte amb gomets en petits grups i després ho plasmam a una tasca individual per a adquirir els coneixements apresos! Molt concentrats començam!! 👀 Anam ampliant el nostre mural d'aula amb tot el què anam adquirint!!🥰 Com podeu veure, aprenem mooooltes coses dels FALCONS i tenim mooooltes ganes d'aprendre més!! 😍😍