Ir al contenido principal

UN MAPA CONCEPTUAL 馃搩

 Hola, fam铆lies!

Aprofitarem l’inter猫s que crea la pr貌pia figura per demanar-nos de quin color van vestits i quines coses creuen que porten a damunt els policies i els bombers.

I qu猫 millor que vestir-nos de policies i bombers per anar conversant sobre all貌 que duen.

Vos agraeixo molt铆ssim la vostra col·laboraci贸 en totes les coses que heu duit de casa!!


Primer les miram junts...

Aix貌 茅s des meu germ脿. 脡s un cami贸n de bombers.

X: i com sabeu que 茅s un cami贸 de bombers?

Perqu猫 茅s vermell.

Aix貌 茅s una escala

Per pujar

Per apagar es foc!!

Aix貌 茅s algo per aturar es foc

I aix貌 茅s per renou

X: 茅s una sirena

i fa nino - nino

X: i ara miram un casc.

脡s un casc de bombers!

X: Tamb茅 hi ha una disfressa!! 

Van vermells

(Els crea curiositat la franja fluorescent que duu el vestit... Apagam el llum i...uuuuaaauu!! Es veu amb sa fosca!!)

X. ara duc posada una gorra de...

Policia!!陋

X: i els policies de quin color van?

Blau!!

脡s una pistola!!

X: I aix貌? Alg煤 sap el que 茅s? (em refereixo a un walkie-talkie)

脡s un tel猫fono!!

X: parlam de per qu猫 serveix.

Els hi posen ses esposas en es dolents!!

Aix貌 茅s un garrot!

X. se diu porra

I despr茅s ens vestim!!





La feina d’avui 茅s senzilla, per貌 a la vegada completa!

Simplement, 

ens dibuixarem a nosaltres mateixos com a policies o bombers, 

a lliure elecci贸

Fixau-vos b茅,

 ja que aix铆 com passa el temps dibuixen una figura humana m茅s elaborada i,

per fer aquesta en concret, utilitzarem el llapis per dibuixar-la i els colors per omplir all貌 que hem dibuixat.

Som uns artistes!! 馃憦馃憦

 

Si recordeu la darrera publicaci贸,

ens v脿rem dedicar a treballar la lectoescriptura manipulativa 

partint de l'inter猫s de cada un 

i v脿rem posar les lletres al nostre mural. 

La intenci贸 d’aquest projecte 茅s anar elaborant un mapa conceptual, 

on posarem al centre els dibuixos que hem fet a aquesta sessi贸 

i anirem expandint la feina demanant-nos i esbrinant totes aquestes q眉estions:

QUINS VEHICLES TENEN?

COM SON?

HI HA DIFERENTS TIPUS?

QU脠 FAN?

Dependr脿 d’ells si allargam alguna d’aquestes q眉estions a m茅s d’una sessi贸.

Entradas populares de este blog

De qu猫 fa gust la Lluna?

Hola fam铆lies! Aquesta vegada no vos mostrarem tot un projecte en el nostre bloc, sin贸 aquesta sessi贸 que f猫rem de l貌gica matem脿tica, esperam vos encanti 馃槈 L’objectiu ser脿 treballar la forma de les bolles:  L’ESFERA,  i diferenciar-la d’un cercle Quina 茅s la millor manera de que els infants assoleixin coneixements i a la vegada s’ho passin be?  El joc El fil conductor de la sessi贸,  que tendra diverses parts, ser脿 el conte DE QU脠 FA GUST LA LLUNA? Primer de tot, contam el conte i parlam de la forma que t茅 la lluna Una vegada acabat,  decidim entre tots fer una lluna per tenir a l’aula! La farem amb un globus i paper de diari. Primer treballam la motricitat fina i esqueixam fulles de paper, a alguns ens costa molt fer-ho! A una altra sessi贸 aferram paper de diari al globus Ens embrutam les mans amb cola! 馃槉 Una vegada tenim la cola ben eixuta,  pintam la nostra lluna,  miram b茅 el conte... quins colors t茅? Tancam tota aquesta sessi贸 de l貌gica matem脿tic...

COM S脫N ELS FALCONS? 馃

Hola fam铆lies!! Durant aquesta sessi贸 hem observat com s贸n i les part del cos del FALC脫. Observam un dibuix d'un falc贸 i les parts estan escrites de color gris:   CAP,  ULLS,  BEC,  COS,  ALES , POTES.  Cada infant tria una paraula de dins una capseta i ha de cercar i aferrar la paraula a la seva corresponent. Amb aix貌 treballam la lectoescriptura. Observam les grafies i les paraules, identificam sons i les comparam amb les inicials dels nostres noms. Tot@s han sabut identificar la paraula que han triat de la capseta! 馃憦 Despr茅s, hem continuat i hem observat els colors de les plomes dels falcons: marrons, grisos i un poc blaus i hem pintat els dibuixos. Ens han quedat guap铆ssins!!馃槏 A continuar FALCONETS!!  馃  

QU脠 MENGEN ELS FALCONS? 馃

Hola fam铆lies! 馃憢 Durant aquesta sessi贸 hem apr猫s QU脠 MENGEN ELS FALCONS. Hem observat la imatge d'un falc贸 que tenim a l'aula: el cap amb uns grans ulls i el bec, les ales i els peus amb unes ungles. S'alimenten observant i ca莽ant el seu aliment. Hem tengut una petita conversa: M:  sabeu qu猫 mengen els falcons? pa; fresas; nooo, comida; comen animales; mengen amb sa boca, mengen carn per tenir for莽a... Hem presentat la tasca  que hem de fer  i veim que els falcons mengen animalons petits com ratolins, dragons, ocellets,... Entre tots encerclam l'opci贸 correcte amb gomets en petits grups i despr茅s ho plasmam a una tasca individual per a adquirir els coneixements apresos! Molt concentrats comen莽am!! 馃憖 Anam ampliant el nostre mural d'aula amb tot el qu猫 anam adquirint!!馃グ Com podeu veure, aprenem mooooltes coses dels FALCONS i tenim mooooltes ganes d'aprendre m茅s!! 馃槏馃槏